Sep 21, 2015

Copycats on blogger

Wchodzę na bloga zupełnie nieznanej mi osoby, która poleciła go w komentarzu. Pierwsze wrażenie jest cudowne - śliczny design, posty świetnie napisane, ale coś mi tutaj przeszkadza; nie wszystko gra tak jak powinno. Co się dzieje? Z wielką obawą, postanawiam przejrzeć bloga bardzo dokładnie, niepokój jest we mnie coraz to większy i rośnie z każdą chwilą. Nagle wszystko prysnęło jak bańka mydlana; wszystkie emocje, które do tej pory towarzyszyły mi, zamieniają się w jedną wielką złość. Dlaczego jestem wściekła? Czy to przez to, co aktualnie widzę? Widzę na tymże blogu design, który jest taki sam jak mój; kropka w kropkę - takie samo tło, układ bloga, a nawet nagłówek, jednakże decyduję się uspokoić, ponieważ teraz, w świecie kodów html i css, każda osoba może zrobić taki szablon lub po prostu ściągnąć go z jakiejś darmowej strony. Wszystko jest w jak największej kontroli, dopóki teraz nie przejdę analizować postów. Zauważam w pewnych postach podobny, a nawet taki sam tytuł, co nie jest niczym złym, lecz klikam na niego z nadzieją, że w poście będzie coś ciekawego, bo chyba każdego ciekawią notki, które mają takie same tytuły, jak wasze. Strona jest załadowana i zaczynam czytać pierwsze linijki tekstu. Bardzo dziwne jest to, że skądś go znam. Szybko najeżdżam na nową kartę, otwieram na niej bloggera, wklepuję mój login i hasło, otwieram mojego bloga i szukam postu o tym samym tytule. Pierwsze linijki mojego postu, są dokładnie takie same jak tamtej osoby. Podejmuję decyzję czytania dalej. Moje oczy coraz bardziej się rozszerzają, a gniew jest większy, niż ten, gdy zobaczyłam design. Marna kopia mojego postu, w którym autorka specjalnie zrobiła błędy interpunkcyjne oraz ortograficzne, aby nikt się tylko nie domyślił.
Wylogowuje się z bloggera i wyłączam komputer, chcę ochłonąć. Wstaję od komputera i kładę się na łóżku. Mam tysiące myśli na sekundę; ,,Dlaczego ludzie potrafią zrobić takie świństwa innym? Czy nie wiedzą, ile trzeba włożyć pracy w napisanie jednego postu?". Uświadamiam sobie, że jest to niezgodne z prawem, ale na tą chwilę się poddaję. Kilka dni później, znów loguję się na mojego bloga i widzę nowe komentarze, a tam dokładnie ta sama osoba z przyjaciółeczkami, piszą mi (dodajmy tutaj, że wszystkie te osoby napisały mi to samo na facebooku oraz twitterze :), że skopiowałam jej post, dodatkowo są zawarte w nim także wyzwiska i słowa ,,podam cię do administratora". Nie wiem czy mam się śmiać, czy raczej płakać. Odnajduję jej bloga oraz email i zaczynam pisać. Zawarłam w nim najpotrzebniejsze fakty oraz to, że ten post pojawił się wcześniej u mnie na blogu, a nie u tejże osoby. Zrobiłam screenshoty i mam najpotrzebniejsze dowody, by udowodnić to, że jest to mój post, więc jeżeli natychmiast nie usunie bloga lub notek, które są moimi kopiami, podam ją na policję, ponieważ to co ona zrobiła, jest po prostu niezgodne z prawem (tak jak wcześniej to napisałam). Zadecydowałam, że na jakiś czas muszę zniknąć ze świata bloggera i ochłonąć po tej sprawie, bo mentalnie się wykończę.
Kilka dni później po raz kolejny weszłam na jej bloga, ale jego już nie było. Widocznie email naprawił całą sprawę. Opowiedziałam o tej sytuacji jednej koleżance, która także namawiała mnie na to, abym powróciła do pisania postów, bo widziała to, że sprawia mi to wielką przyjemność. Wahałam się przez długi czas, ale na dobrą sprawę, wszystko się wyjaśniło i ponownie tutaj jestem.
Nie opowiadałam o tymże blogu, ale o blogu z moimi fanfictions, co jeszcze bardziej mnie zdenerwowało. Jednego one shota piszę lub tłumaczę (gdy jest długi!) około miesiąca, więc jest to bardzo długi czas, a gdy brak mi weny, to nawet do roku. Na razie na moje inne blogi jeszcze nie powróciłam, nie jestem jeszcze gotowa, ale tutaj posty będą pojawiać się regularnie (mam przynajmniej taką nadzieję).
Chciałam tutaj przytoczyć sprawę z naśladowaniem i jednym wielkim kopiowaniem od innych osób. Nie róbmy tego, wszystko to idzie na naszą niekorzyść. Możemy się inspirować, ale nawet to jest już za wiele. Lepiej jest mieć swój pomysł, który nie spodoba się większości użytkownikom, niż zdobywać popularność na siłę.

43 comments:

  1. bardzo dobrze zrobiłaś, ta dziewczyna zachowała się okrutnie i niesprawiedliwie wobec ciebie, mam nadzieje, że już nigdy nie spotkasz się z tak przykrą sytuacją :(
    zapraszam do siebie dopiero zaczynam i byłoby mi bardzo miło gdybyś zechciała
    zaobserwować lub zostawic komentarz <3
    http://vickey-vicky.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Przykra sytuacja :/ Ktoś się napracuje, a druga osoba ot tak to sobie skopiuje i jeszcze podpisze się pod tą pracą. Brak słów.
    Dziękuję za komentarz na moim blogu i poklikanie w linki! :*

    Happiness Blog

    ReplyDelete
  3. Wow... że jeszcze ta osoba ma czelność osądzać Cię o kopiowanie, jakie to żałosne. :/ Jeśli chodzi o szablony, to niestety, jak go nie kupisz tylko ściągniesz to możesz być pewna, że ktoś inny będzie miał taki sam, o ile swojego w jakiś sposób nie przerobisz. Jednak z doświadczenia wiem, że mieszanie w czyimś kodzie jest trudne, a większe zmiany mogą totalnie rozwalić strone. Jeden błąd i bum - szablon nie działa. :))

    http://oczyoutsidera.blogspot.se

    ReplyDelete
  4. Nie rozumiem takich ludzi. Sądzę, że zakładamy bloga po to, by dzielić się z innymi ludźmi swoim pomysłem, swoją oryginalnością. Co to za satysfakcja, skopiować kropka w kropkę coś od innej osoby. Bez sens...

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    ReplyDelete
  5. Dobrze zrobilas! Nie rozumiem jak ona moa sie tak zachowac. Buziaki i nie przejmuj sie!:*
    tinyluucy.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Dobrze zrobiłaś.
    Nie rozumiem ludzi którzy bezczelnie wszystko kopiują od innej blogerki. Jeśli nie ma się pomysłów na posty to nie warto zakładać bloga.
    Pozdrawiam.
    nataa-natkaa.blogspot.com - klik!

    ReplyDelete
  7. uu, niefajna sytuacja :/

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com KLIK!




    ReplyDelete
  8. Przeczytałam i westchnęłam głęboko. Ludzie bywają idiotami. (To pozytywna wersja postawionej przeze mnie tezy) W każdym razie... Nie denerwuj się. Pierwszy raz zajrzałam na tego bloga i followuję, bo wydajesz się być ogarnięta. Dziękuję, za istnienie! Będę miała co czytać.
    Gdybyś chciała coś poczytać to zapraszam do siebie: Niech stanie się chaos! Nie zapomnij o herbatce.
    http://pamietam-wczoraj.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. totalna masakra,żal mi takich ludzi :(
    moge prosić o klikanie w linki u mnie na blogu ? :)

    ReplyDelete
  10. Nigdy chyba nie zrozumiem ludzi, którzy kopiują posty innych, a potem jeszcze upierają się, że sami je napisali.

    Milena Blog - klik

    ReplyDelete
  11. Moim zdaniem, jeśli ktoś nie potrafi być kreatywny i sam napisać postu - nie powinien posiadać bloga. Ja na pewno też bardzo mocno zdenerwowałabym się gdyby ktoś kopiował moje posty! Tacy ludzie są świniami!
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Ludzie czasami nie znają granic. Nie przejmują się tym, że mogą w ten sposób naruszyć czyjąś prywatność...
    Wkładam w mojego bloga calutkie serce, byłoby mi miło, jakbyś zajrzała :)
    Dziękuję!
    Pozdrawiam,
    Kliknij tutaj :)

    ReplyDelete
  13. Nie mam szacunku do takich osób, kopiar. Są okropne i bezczelne Brak kreatywności po prostu :)

    ✿ JULIA BLOG – Nowy post! KLIK ✿

    ReplyDelete
  14. Nie cierpię takich ludzi..
    Bardzo dobrze zrobiłaś!:)
    Pozdrawiam!:*

    http://snookie-snooki.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. strasznie tego nie lubię,ponieważ te osoby nie doceniają czyjeś pracy,szkoda że zamiast zanikania tej "mody" na kopiowanie to ona się szerzy :)

    oleksandra-official.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Masakra okropna sytuacja :/ Porażka z takich ludzi, żenujące i tyle. Szkoda że przykre dla osób, które się namęczyły pisząc go.
    Pozdrawiam!
    Zachęcam do obserwowania i czytania :)
    Mój Blog - zerknij! :)

    ReplyDelete
  17. Wiele razy spotkałam się z czymś takim :(

    borntopizza.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Nieciekawa sytuacja, dobrze, że przynajmniej tamta dziewczyna usunęła bloga :)

    http://sysiadelrey.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. to prawda, teraz u wielu osób mozna zobaczyc taka sama tresc i praktycznie taki sam wyglad

    vanillia96.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Zaobserwowalam, wiem jak to cieszy i bede wpadac, bo masz swietnego bloga ;)
    http://dashy-chan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. To nie są blogerki. Trzeba mieć pomysł na siebie i stronę, bo bez tego się nie wyjdzie ! :)
    Zapraszam do mnie. MÓJ BLOG - KLIIK

    ReplyDelete
  22. Nie rozumiem takich ludzi, bo nie mam pojecia co chcą osiągnąć po przez takie postępowanie.

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    ReplyDelete
  23. Ojj, niefajna sprawa... Moim zdaniem tacy ludzie zwyczajnie nie szanują pracy innych, a w dodatku nie mają pomysłu na siebie :/

    W wolnej chwili zapraszam do mnie:
    ✿Jully-Blog✿ [KLIK]

    ReplyDelete
  24. kreatywnosc innych dobija :)))))))

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    ReplyDelete
  25. Niektórzy nie umieją byc kreatywni najwidoczniej:)


    Zapraszam do obserwowania instagrama!

    ReplyDelete
  26. oby taka sytuacja sie nie powtorzyla! ta oryginalnosc! :')

    dorey-doorey.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. Myślę, że jeśli ktoś już chce prowadzić bloga to powinien pokazać siebie i pisać wszystko sam. Starać się tego bloga ulepszać, a nie iść na łatwiznę i kopiować wszystko co się da z innych blogów. Świetny post:)
    http://x-the-second-half-of-life-x.blogspot.com/

    ReplyDelete
  28. Ludzie uwielbiają kopiować to, co innym udało się osiągnąć, niestety to nie jest nic nowego. Chociaż mi samej sie w głowie nie mieści jak można coś takiego zrobić. No kurcze, naprawdę nie stać kogoś na odrobinę wysiłku i stworzenie czegoś własnego? A czy skopiowanie kogoś innego tak naprawdę daje potem jakąkolwiek satysfakcję? Bo mi by chyba nie dało. Ale cóż. Niektórych nie da się zrozumieć.

    www.sarahfrompl.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. WOW! Już dawno nie miałam do czynienia z tak ciekawym blogiem! Jestem pozytywnie zaskoczona! super ciekawe i inspirujące posty! z pewnością będę śledzić dalszą działalność blogową!
    w wolnej chwili zapraszam do siebie :)

    www.morethanwordsoffc.blogspot.com

    ps.
    GENIALNY WYGLĄD BLOGA!

    ReplyDelete
  30. Współczuję Ci całej tej sytuacji. Również widzę na każdym kroku kopiowanie jednego blogera - od drugiego. Jest to męczące, aczkolwiek dobrze, że w Twojej sytuacji mail załatwił sprawę. Bardzo ładne zdjęcia! :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    ReplyDelete
  31. Też spotkałam się z kopiowanie mojego posta. Nie rozumiem, jak od tak można przywłaszczyć sobie czyjąś pracę...

    matrelsy.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Współczuję, tacy ludzie mnie strasznie denerwują!
    Ja mam podobny problem, tylko że ze zdjęciem na faceboooku. Ktoś kiedyś wysłał mi na instagramie link to profilu dziewczyny, która przy swoim nazwisko ma moje zdjęcie. Pisałam ja, moi znajomi, zgłaszałam, jednak to nic nie dało. Teraz nawet nie mogę wejść w jej profil bo mnie zablokowała. No cóż, są niestety tacy ludzie.
    pozdrawiam:*
    MÓJ MODOWY BLOG. KLIK

    ReplyDelete
  33. Niemiła sytuacja;/ Najgorsze jest to, że ty napracowałaś się nad tym postem, a ta osoba po prostu zrobiła kopiuj wklej:(
    MÓJ BLOG - KLIKNIJ :)

    ReplyDelete
  34. Nieciekawie było, ale bardzo dobrze postąpiłaś. Dobrze, że napisałaś o tej historii na blogu :) Kopiowanie jest serio okropne...
    Może wspólna obserwacja? Odpisz u mnie na blogu ---> Mój blog-klik!

    ReplyDelete
  35. O.o no nieźle
    oleksandra29.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. Według mnie bardzo dobrze zrobiła :*

    + Obserwuję
    Mój blog KLIK :)

    ReplyDelete
  37. Anonymous16 June, 2015

    Współczuję strasznie. Po 1 zrezygnowałaś z czegoś co daje ci radość, przez tą sytuację, po 2 rozumiem cię, bo miałam kiedyś to samo, tyle że ja od razu zareagowałam i napisałam do osoby która skopiowała ode mnie mój post. Może ta historia nauczy osoby które zamiast trochę pogłówkować, wolą użyć przycisków "kopiuj, wklej" ;)


    Zapraszam na nowy post! :)
    http://sandryyshen.blogspot.com/2015/06/bal-gimnazjalny-2015.html

    ReplyDelete
  38. wspolczuje:(
    + na moim blogu jest konkurs! chcesz wygrać outfit? wszystko całkiem za darmo! reszta info. u mnie także zapraszam:) ---> KONKURS ROMWE KLIKAJ!!

    ReplyDelete
  39. To straszne, co Tobie się przydarzyło, nie znoszę kopiowania i nie potrafię tego zrozumieć, masakra...
    Dobrze, że wróciłaś i że tamtego bloga już nie ma! :)
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Mam prośbę, znalazłabyś trochę wolnego czasu do poklikania w linki do CHOIES w moim ostatnim poście? Bardzo mi zależy, ponieważ pragnę rozwijać bloga poprzez lepsze look'i co umożliwia mi CHOIES. Byłabym bardzo wdzięczna, po kliknięciu w każdy link trzeba poczekać 15 s na tej stronie, bo inaczej kliknięcie się nie liczy. Koniecznie napisz mi czym mogłabym się odwdzięczyć :)

    Mój blog

    POMOŻESZ?-Jeśli tak, to koniecznie napisz mi w komentarzu na moim blogu!

    ReplyDelete
  40. Dobrze zrobiłaś. Ja sama zrobiłam sobie rok przerwy od blogowania, żeby powrócić z nowym blogiem, który będzie w całości mój. Buziaki!
    swiat-niezaleznej.blogspot.com

    ReplyDelete

• Czytam wszystkie komentarze, za które bardzo dziękuję. Motywują mnie do pozostania tutaj ♡
• Obraźliwe wypowiedzi zostaną usunięte ♡
• Każdy blog odwiedzam, więc pozostaw swój w komentarzu ♡
• Nie bawię się w ,,Obserwacja za obserwację". Jeżeli mój blog spodobał Ci się, to po prostu go zaobserwuj ♡

Copyright © 2014 Impressence , Blogger